Saturday, May 12, 2012

Dunia Kini .

Annyeong chingu(s) ,


Korang ade takk baca pasal kes baby 10 bulan kena dera tu ? Asthagfirullahalazim ! Bayangkan mak sendiri tak nak dekat dia . Kalau aku pun aku menangis wehh .

  Sorry lahh sebab aku tak post entry bergambar kali ni . Sebab aku memang takk sanggup nak tengok . Rase nak menangis je bile tengok video tu . Mak aku  pun tengok video tu dengan berkerut seribu di dahi . Cehh ayat kau . Apatah lagi nak kongsi video dekat entry ni . Kalau korang nak tengok pandai-pandai lahh search sendiri . Dekat sini tak de tourist guide ye , anak-anak .


     Okey , straight to the point . Ini berdasarkan pengetahuan aku lah kan , baby comel tu akan didera setiap kali maknye bergaduh dekat teman lelaki . Ape ni wehh , sayangkan pak we daripada anak yang kau dahh kandungkan 9 bulan ! Kot ye pun tak nak anak tu bagi lahh dekat orang lain yang boleh diamanahkan atau letak dekat Baby Hatch ke . At least kehidupan die terjamin sikit daripada duduk dengan mak kandung yang berhati binatang . Bukan . Hati setan .

       Binatang pun sayang anak , wahai manusia .


Chopp ! Korang sanggup ke nakk dera baby yang comel macam ni ? Tolonglahh ,  wehh . Muka simpati untuk meraih kasih sayang bukan untuk disepak , ditendang dan dimaki . Baby kecil ni tak berdosa , mak die yang buat dosa . Tapi , kenapa die jadi mangse keadaan ?


   People , hear me , listen here , and READ this !

Baby and toddler , bukan tempat untuk melepaskan geram . Setiap anak membawa rezeki . Kenapa lahh orang sekarang macam ni ? Dunia dah nak kiamat gamaknye .

  Harap-harap lah baby yang kena dera hari tu jadi anak yang baik bile dah besar . Tapi , kesian lah dekat die,  mother die sendiri tak nak kan anaknye sendiri .

Kalau korang dah tengok video tu , mesti rase simpati dekat baby tu . Bile baby tu datang dekat mak die , mak die sepak . Baby tu tetap bangun balik dan pergi ke pangkuan mak die walaupun dah tak larat  , sekali lagi disepak .


Zaman sekarang ,kes mak buang anak , anak buang mak sama-sama meningkat . Aku tak faham lah kenapa ,

Tapi yang pasti , ape yang terjadi ade hikmah nye . Walaupun entry kali ni agak sedih , tapi aku nak korang senyummm !


Senyum itu sedekah walaupun dalam hati kita sedang berduka ,

So guys ,
Sayangilah ibu bapa dan anak anda :')


By the way , Take a look dengan kata-kata aku ni .


Kbyee ~
dah baca ..apa lagi comment la

No comments:

 
All right reserved by Myra @copyright protected