Thursday, December 27, 2012

si pembohong ...

assalamualaikum..(^_^v
korang penah ditipu . menipu .trtipu .msty penah an..angguk cpt.*hehehe . sbnrnya tak baik menipu nie.. hish2 . berkata jujur walaupown kebenaran itu menyakitkan . biasanya bila orang  berbohong kita bleh kesan dy dari segi psikologi n pergerakan badan . nak tau owng 2 sedang berbohong atau tidak let check it out ..
 6 tanda owng berbohong

Ekspresi diri
Ekspresi diri hanya terhad kepada bahagian mulut sahaja, contohnya, jika seorang penipu cuba senyum, dia hanya akan menggunakan otot-otot tertentu berbanding senyuman semulajadi yang menggunakan otot-otot dari seluruh wajah. lihat juga orang yang suka tersenyum lebih banyak ketika mereka mengatakan yang sebenarnya . Ah , dah sah pembohong..!!

jawapan yang putar belit
biasanya owng yang menipu akan memberi jawapan yang berbeza2 untuk menyakin owng yang ditipu .
mereka akan berasa gelisah bila ditanya soalan yang bertalu2 dan mencuba untuk mengubah topik supaya penipuan yang dicipta tak trkantoi . (otak kita xkan ingat penipuan yang dicipta . x prcaya cuba korang tnya dy setiap hari  hari msty korang dpt jwapan yang berbeza2 )

sentuhan pada wajah
si penipu akan sentuh wajahnya seperti mengaru2 hidung or menyentuh bibir atau dagu . nak tau kenapa sebab nie la naluri biasa manusia . biasanya badan kita akan  berasa tidak selesa apabila sedang menipu . nampak tak permainan dy..??

pegerakan mata
mata owng yang menipu akan bergerak ke sana sini untuk mengelakan pandangan mata owng yang ditipu .Bagaimanapun, merenung mata anda terlalu lama juga adalah satu isyarat kepada satu penipuan. Ini berlaku kerana penipu atau pelakon berkenaan telah menyedari bahawa pergerakan mata mereka adalah satu isyarat penipuan dan mereka cuba mengawalnya.

nada suara 
Nada suara seorang penipu biasanya tidak konsisten dengan pergerakan atau percakapannya.

mengganguk kepala
ada yang suka angguk2 kepala hehe x sangka ada jugak yang macam .tanya jew apa2 , dy angguk jew. dah macam burung belatuk . btul tak .

btul x wahai penipu-penipu sekelian ..HEHE ..



dah baca ..apa lagi comment la

No comments:

 
All right reserved by Myra @copyright protected